Sminktips vol.2

Nu delar jag med mig av några tips till.
  • Plocka inte ögonbryrnen om du ska gå ut direkt efter, det gör huden känslig och du kan bli rätt så röd. (om du har känslig hy)
  • För att få läppstiftet att hålla mycket längre finns det olika sätt du kan använda dig av för att fixera ditt stift. Antingen applicerar du en grund med läppenna på läpparna innan du lägger ditt stift eller så fixerar du med puder. Du kan använda båda metoderna, då sitter stiftet ännu bättre. 1. Läppenna på hela läpparna 2. Lägg på stiftet 3. Fixera med puder, dutta på läpparna 4. Lägg på läppstiftet åter en gång. Nu sitter de där det ska.
  • Lägg en highlighter eller primer på ögonlocken innan du applicerar din ögonskugga, det gör att den fäster bättre.
  • När du arbetar med skuggor som du vet har mycket pigment i sig och gärna faller ner när du arbetar med dom, lägg transperantlöspuder under ögonen så att din grund inte förstörs. Borsta sedan bort det när du är klar.
  • Vill du se smalare ut i ansiktet ska du använda dig av "ljus och skugga" tekniken. Lägg ett solpuder under kindbenet. Det lurar ögat och det ser ut som du har skarpare kindben.

Tillslut vill jag tillägga att du inte ska plocka dina ögonbryn för mycket, det gör ditt ansikte till en helhet. Småsträck är inte vackert.

Detta var dagens tips. Ha det bra nu och hoppas ni tagit till er något av det jag skrivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback