Mitt 2011

Det har gått drygt 10 dagar detta år och jag känner att det kanske är dags att resumera året som var. Så jag tänkta ta tummen ur röven och skriva en liten sammanfattning om 2011.

Året började med att jag fyllde 18 år, jag och sascha ramlade in på palladiumsdansgolv en bit efter klockan 12. Dansade hela natten och det slutade med att jag var rent ut sagt skit bakis på min födelsedag. Bodde i en lägenhet med Emma i några dagar på lovet. Linnea och Sascha fixade en överraskningsfest till mig och lisa, det var himla många som kom och ja för vissa var det lite för mkt av det goda, haha. Vi firade Linnea med kinamat och ännu en lång palladiumnatt. Träffade Simon för första gången och var jätte elak mot han först. Blev kär i Simon och nu kan jag inte annat än att säga att jag har världens bästa pojkvän. Åkte på en tur över dagen till Göteborg och Liseberg med Evelina, Charlie och Simon. Fick tandställning. Åkte många bilturer runt gamlebyviken med min älskling. Satt och skrek till 'not ready to make nice' om och om igen och Simon började inse att han hade fått tag på en ganska galen tjej. Sommaren kom och det blev en hel del sol och bad. Var i Flivik och badade i stenbrottet med min älskling. Grillade på engångs grillar med rödvinsmarinerat kött. Var på liseberg med Lisa, simon och hans kompisar. Söp mig full med Sascha i en lekpark. Rökte vattenpipa. Seglade för första gången i mitt liv, hur underbart som helst. Åt världens godaste fyllekäk. Shoppade onödigt mycket skor. Spenderade några härliga och varma dagar ute hos morfar med min fina kusin. Skaffade mig en fin bränna. Fotade. Klippte av mig håret. Blev svarthårig. Åkte på rix fm med några tjejkompisar i ösregn och med riktigt leriga skor. Deprimerad. Förlorade en vän, 'bror' och familjemedlem. Grät. Var på begravning för första och jag hoppas verkligen sista gången i mitt liv. Mådde dåligt. Gick på bröllop. Vart tom. Lärde mig vad panikångest var. Min säng blev min bästa vän. Lärde mig vad tillit var. Önskade att jag hade kunnat göra någonting så att det aldrig hade hänt. Lärde mig att 'försöka' gåvidare. Misslyckades. Åt extremt mycket chips och drack onödigt mycket cola. Sminkade på peoples modevisning. Hade spakvällar på mejeriet. Insåg att jag hade väldigt mycket saknad i mig och började känna mig värdelös, liten och rädd igen. Slutade blogga. Datorn gick sönder. Började blogga igen, det gick lite sisådär. Köpte mycket nya grejer. Glömde hur det vara att spara pengar. Åt kinamat och pizza om vart annat. Saknade och saknade lite till. Grät och grät lite till. Började lära mig uppskatta saker mer, värdesätta de man har kvar. Firade jul med min underbara familj. Och jag avslutade året med att stå och kyssa min pojkvän vid kyrkan under tolvslagets raketer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback