SMINKTIPS!

Blev väldigt inspirerad av hannas inlägg om sminktips så tänkte att jag kunde slänga upp några jag med. Tycker de är bra när folk delar med sig av sina knep.

  • Tvätta ansiktet morgon och kväll. Återfukta med dag/ nattkräm för att få tillbaka fuktbalansen i huden.
  • Har du torr hud ska du använda en flytande lite mer oljig foudation. Och tvärt om om du har fet hy så ska du använda en mer fetdämpande och fixera med puder. Pudret får dig att se mattare ut.
  • När du applicerar foundation/ concealer var försiktig runt ögonen. Drar du hårt och mycket kan det resultera till väldigt hängiga ögon i framtiden. Det vill säga rynkor och överbliven hud. Samma sak när du tvättar dig runt ögonen och torkar med din handduk.
  • När du applicerar din mascara se till att använda en sicksackande rörelse längst in mot ögonlocket så att det inte blir en ful "tom" kant mellan mascaran och locket.
  • Böj inte fransarna när du har mascara på, det gör dina fransar sköra.
  • Lägg alltid på en fuktighetskräm eller primer i ansiktet innan du lägger din bas.
  • Concealer med gula/ gröna toner täcker räda blämmor/ finnar i ansiktet bättre än en med varma röda toner i.
  • Använder du kajal under ögat och på "vattenlinjen", fixera den då efteråt med en ögonskugga i samma nyans. Det gör att kajalen håller sig bättre och längre.

Detta får räcka för ikväll. Kommer fortsätta med hur man tänker när man använder sig av tekniken "ljus och skugga". Det får bli ett eget inlägg om det. Hoppas ni fick lite nytta av mina tips och kanske testar nått av de.

Nu ska i alla fall jag sova för jag har vatt igång hela dagen och nu är jag sjukt trött efter en redigt bra bio. Ska göra en liten filmrecension senare. Men som sagt imorrn ska jag till stockholm väldigt tidigt så jag säger såhär... Ses imorrn kväll. Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback