Tacopaj

Idag stod jag för maten här hemma, gjorde en glutenfri tacopaj. Riktigt god

Recept:
Blandfärs
1 påse tacokrydda
Smördeg (i detta fall färdigköpt glutenfri)
Creme fraiche
1-2 tsk chilisås
1 liten lök
Cocktailtomater

Kavla ut smördegen och lägg den i en smord pajform. Nagga med gaffel. Förgrädda i ca 200- 225 grader tills den fått lite färg. Fräs blandfärsen och häll i den hackade löken och låt de fräsa lite till, sedan tillsätter du kryddmixen. Låt småputtra lite och sedan häller du i färsen i formen.
Blanda creme fraich med chilisåsen och bred ut på toppen av pajen. Halvera cocktail tomaterna och lägg på creme fraich blandningen. Grädda i 200- 225 grader tills den fått lite färg.

Servera med sallad och någon god kall sås. Jag blandade ihop creme fraich, sweetchilli sås och pressade en vitlöksklyfta. Perfekt sås till pajen.


Kommentarer
Postat av: hilda

ser riktigt gott ut :D



sv: ja men jag tror jag ska ha bud eller vad det heter på den för flera som är sugna! nu ligger det på 150 om du vill va med?



tack så mycket för hjälpen!

2012-01-11 @ 23:08:32
URL: http://hildajansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

2012-01-11 @ 23:26:33
URL: http://hannastaringe.blogg.se/
Postat av: Hanna

Aah får bli något sånt :) de är lättast iaf. Dock borde man ha en liten assistent som springer omkring o kan ta ens outfit bilder varje dag ^^



Va bra :D säg till när du har tid o lust att fixa lite!

2012-01-11 @ 23:31:16
URL: http://hannastaringe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback